Uw verwijzing en afspraak
U heeft een verwijzing nodig om een afspraak te maken in Franciscus. U kunt een verwijzing van uw huisarts of van een andere medisch specialist krijgen. De verwijzing kan een digitale verwijzing (via Zorgdomein) zijn of een papieren verwijsbrief. Als u doorverwezen bent, nemen wij contact met u op om een afspraak te maken. Een verwijzing is meestal maximaal 1 jaar geldig. Heeft u een herhaalafspraak? Dan heeft u geen verwijzing nodig. Ook niet als dit langer is dan een jaar geleden.
(Digitale) afspraakbevestiging
Als er een afspraak voor u is gemaakt, krijgt u hier een bevestiging van. Heeft u uw e-mailadres doorgegeven aan ons? Dan krijgt u de bevestiging van uw afspraak via het patiëntenportaal MijnFranciscus. U krijgt een e-mail als de afspraakbevestiging voor u klaarstaat in MijnFranciscus. Kijk voor de zekerheid ook in de spambox / ongewenste mail of u een mail heeft ontvangen.
Hebben wij uw e-mailadres nog niet? Geef deze dan door via MijnFranciscus of aan de balie op de polikliniek. Is digitaal niet mogelijk voor u? Dan kunt u de afspraakbevestiging nog steeds op papier krijgen.
Inschrijven als patiënt
Heeft u voor het eerst een afspraak in ons ziekenhuis? Dan moet u zich eerst inschrijven. Kom 15 minuten voordat u naar uw afspraak gaat eerst langs bij de inschrijfbalie. Onze inschrijfbalies zijn geopend op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur. Daarna kunt u zich aanmelden voor uw afspraak. Op onze poliklinieklocaties Maassluis, Berkel en Willemsplein schrijft u zich in bij de balie.
Wat neemt u mee?
Om u als patiënt in te kunnen schrijven hebben wij nodig:
- identificatiebewijs (een geldig paspoort, identificatiebewijs of rijbewijs)*
- verzekeringspas
*De identificatieplicht geldt voor iedereen die gebruik maakt van medische zorg, ook voor kinderen. Een verblijfsdocument van de vreemdelingendienst en een elektronisch w-document voor asielzoekers zijn ook identificatiebewijzen.
Heeft u geen identificatiebewijs, geen verzekeringsbewijs of geen verwijzing? Dan kunnen wij de rekening niet bij uw zorgverzekeraar indienen. U krijgt na uw afspraak 14 dagen de tijd om de ontbrekende gegevens mee te nemen naar de centrale inschrijfbalie. Lukt dit niet dan krijgt u de rekening thuisgestuurd en moet u deze zelf betalen.
Afspraak wijzigen of afzeggen
Kunt u niet naar uw afspraak komen, annuleer of verplaats uw afspraak dan zo snel mogelijk maar uiterlijk 24 uur van tevoren. Dan kunnen wij nog een andere patiënt helpen.
Voor het wijzigen van uw afspraak, neemt u contact op met de afdeling waar u een afspraak heeft. De contactgegevens vindt u op de pagina’s over de specialismen.
Persoonlijke gegevens wijzigen
Bent u al patiënt bij ons, maar zijn uw persoonlijke gegevens gewijzigd. Kom dan 15 minuten voordat u naar uw afspraak gaat eerst langs bij de inschrijfbalie om de wijziging(en) door te geven. Onze inschrijfbalies zijn geopend op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur. Daarna kunt u zich aanmelden voor uw afspraak.
Op onze poliklinieklocaties Maassluis, Berkel en Willemsplein schrijft u zich in bij de balie.
Zelf wijzigen in MijnFranciscus
U kunt uw gegevens ook zelf wijzigen in MijnFranciscus. Deze staan onder ‘Mijn Gegevens’. De gegevens die u zelf kunt aanpassen zijn:
E-mailadres
Telefoonnummer
Apotheekgegevens
Huisartsgegevens
Tandartsgegevens
Gegevens over uw zorgverzekering of woonadres kunt u niet zelf aanpassen.
Contact over uw afspraak
Heeft u een vraag over een afspraak? Neem dan contact met ons op.
Franciscus Gasthuis, Berkel en Willemsplein
Neem contact op met de polikliniek waarnaar u bent verwezen. De gegevens vindt u op de pagina's over de specialismen.
Franciscus Vlietland of Maassluis
Neem van maandag tot en met vrijdag, tussen 7.30 en 18.00 uur, contact op met het Franciscus Contact Centrum via 010 - 893 0000.
Afsprakenformulier
Vul dit formulier in en wij bellen u terug om een afspraak in te plannen.
Uw ervaring delen
Franciscus werkt voortdurend aan het verbeteren van de zorg. Daarom horen wij graag hoe u uw zorg en behandeling bij ons heeft ervaren. Na uw bezoek op de polikliniek kunt u benaderd worden om een vragenlijst in te vullen. U ontvangt hier via de e-mail een bericht over, als u hier toestemming voor heeft gegeven. Deelname is niet verplicht, maar we stellen uw medewerking wel op prijs.